Salgs- og leveringsbetingelser.
Version: Pearlsmile 2.0
- Anvendelse
1.1 Anvendelse. Almindelige salgs- og leveringsbetingelser (“betingelserne”) gælder for alle aftaler om Pearlsmile Danmarks, CVR-nummer 42003166, (Beautystyle Products ApS)
salg og levering af produkter og serviceydelser til erhvervskunder.
- Aftalegrundlag
2.1 Aftalegrundlag. Betingelserne udgør sammen med Pearlsmiles tilbud og ordrebekræftelser det samlede aftalegrundlag om Pearlsmiles salg og levering af produkter og serviceydelser til kunden (“aftalegrundlaget”). Kundens indkøbsbetingelser meddelt til Pearlsmile udgør ikke en del af aftalegrundlaget.
2.2 Ændringer og tillæg. Ændringer af og tillæg til aftalegrundlaget er kun gældende, hvis parterne har aftalt dem skriftligt.
- Udstyr og serviceydelser
3.1 Udstyr til behandlinger sælges udelukkende til erhvervskunder. Hvorfor alt køb uanset om kunden er momsregistreret eller først forventer at blive dette senere, sker som erhvervssalg og derfor ikke er omfattet af købelovens bestemmelser. For erhvervssalg er det aftalerettens regler, der er gældende.
Alle produkter der er solgt til kunder med CVR-nummer eller solgt til start up`s der endnu ikke har fået et CVR-nummer, er omfattet af almindelige salgs- og leveringsbetingelser til erhvervskunder.
3.3 Salg af ydelser (f.eks. uddannelse og certificering), er omfattet af almindelige salgs- og leveringsbetingelser til erhvervskunder.
3.4 Standard. Udstyr, produkter og serviceydelser som Pearlsmile sælger og leverer til kunden, er som udgangspunkt fejlfri, og håndværksmæssigt korrekt udført.
3.5 Kundens medvirken. Kunden skal give Pearlsmile adgang til personale og oplysninger, i det omfang det er nødvendigt for at udføre serviceydelserne.
- pris og betaling
4.1 Pris. Prisen for udstyr, produkter og serviceydelserne følger Pearlsmile`s gældende prisliste på det tidspunkt, hvor Pearlsmile bekræfter kundens ordre, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt. Alle priser er eksklusiv moms.
4.2 Kørsel. Kørsel i Pearlsmile`s egne biler i forbindelse med hastelevering af produkter og udførelse af serviceydelser, betales af kunden til statens satser for kørsel+evt. udgifter til vejafgifter, medmindre andet er aftalt skriftligt. Dog er det en betingelse at det klart skal fremgå af tilbud og/eller ordrebekræftelsen, at der skal betales for kørsel.
4.3 Betaling. Kunden skal betale alle fakturaer for produkter og serviceydelser senest på forfaldsdatoen, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt. Udstyr, varer og serviceydelser leveres først når betaling har fundet sted. Ved finansiering af køb af udstyr og varer, er betingelsen for levering, at leverance godkendelse er underskrevet af kunden. Kontant betaling for udstyr, produkter og serviceydelser er ikke muligt. Alt betaling skal ske elektronisk til Onlysmile´s bankkonto. betaling kan ske enten med bankoverførsel eller mobile Pay.
5.Forsinket betaling
5.1 Rente. Hvis en kunde undtagelsesvis har fået kredit og undlader at betale en faktura for udstyr, produkter og serviceydelser rettidigt af årsager, som Onlysmile er uden ansvar for, har virksomheden ret til rente af det forfaldne beløb. Renten er 2% pr. måned fra forfaldstid og til betaling sker.
5.2 Gebyrer. Hvis en kunde undlader at betale rettidigt i henhold til punkt 5.1. Er Pearlsmile berettiget til at opkræve et gebyr for hver rykker der udsendes til kunden, med krav om betaling. Rykkergebyret er på kr. 500. Betaler kunden ikke rettidigt vil der blive rykket for betaling med et interval på 10 dage. Skulle det blive nødvendigt at sende kravet på betaling til inkasso i fogedretten, vil kunden være pligtig at betale alle Pearlsmile`s omkostninger hertil, samt et inkassogebyr på kr. 1.500,-.
5.3 Indgås der en skriftlig aftale om henstand med betaling, og denne overholdes, vil der ikke blive opkrævet rykker og inkassogebyr, medmindre aftalen misligholdes. Ved skriftlig aftale om henstand med betaling, vil der løbende blive tilskrevet rente på 2% pr. påbegyndt måned, medmindre andet aftales skriftligt.
5.4 Ophævelse. Hvis kunden undlader at betale en forfalden faktura for udstyr, produkter eller serviceydelser, senest 10 dage efter at have modtaget skriftlig påkrav om betaling fra Pearlsmile. Har Pearlsmile ud over rente efter punkt.5.1 ret til at ophæve salget. Ved evt. ophævelse påløber der et ophævelses gebyr på kr. 1.000,00.
- Tilbud, ordrer og ordrebekræftelse
6.1 Tilbud. Pearlsmile`s tilbud er gældende i 10 dage fra den dato, tilbuddet er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Accept af tilbud, der er Pearlsmile i hænde efter acceptfristens udløb, er ikke bindende for Pearlsmile. Medmindre Pearlsmile meddeler kunden andet.
6.2 Accept af tilbud.
Accept af tilbud, skal ske skriftligt pr. E-mail.
Accepten skal indeholde følgende oplysninger:
- Varenummer
- Produkt, udstyr eller ydelse.
- Pris.
- Frist for levering. (Seneste leveringsdato).
6.3 Ordrebekræftelse. Pearlsmile tilstræber at sende bekræftelse eller afslag til kunden skriftligt por. mail med anmodning om kvittering for læsning. Senest 3 arbejdsdage efter modtagelse af ordren. Bekræftelser og afslag af ordrer skal være skriftlige for at binde Pearlsmile.
6.4 Ændring af ordrer. Kunden kan ikke ændre en afgiven ordre uden Pearlsmile`s skriftlige accept.
6.5 Uberettiget ophævelse. Såfremt kunden i strid med Pearlsmile`s salgs- og leveringsbetingelser, gør krav på ophævelse af handlen. Er Pearlsmile berettiget til erstatning for den mistede fortjeneste ved handlen. Erstatningen opgøres som forskellen mellem kundens pris for varerne og Pearlsmiles indkøbspris for varerne. Ved ophævelse af køb af serviceydelser, er Pearlsmile berettiget til 100% erstatning for den aftalte ydelse.
6.6 Uoverensstemmende vilkår. Hvis Pearlsmile`s bekræftelse af en ordre ikke stemmer overens med kundens ordre eller aftalegrundlaget, og kunden ikke ønsker at acceptere de uoverensstemmende vilkår. Skal kunden meddele det til Pearlsmile skriftligt senest 3 arbejdsdage efter modtagelse af ordrebekræftelsen. I modsat fald er kunden bundet af ordrebekræftelsen.
- Levering
7.1 Leveringstid. Pearlsmile leverer udstyr, produkter og serviceydelser senest til den tid, der fremgår af Pearlsmile´s ordrebekræftelse. Pearlsmile har ret til at levere før den aftalte leveringstid, medmindre parterne har aftalt andet. Normal leveringstid efter betaling af faktura er max. 5 arbejdsdage. Ved levering finansieret med leasing, skal der dokumenteres at leverancegodkendelse er sendt til leasingselskabet, inden varen afleveres.
7.2 Undersøgelse. Kunden skal undersøge alle produkter ved leveringen. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til Pearlsmile og senest 8 dage efter levering. Hvis en fejl eller mangel, som kunden har opdaget eller burde have opdaget, ikke straks meddeles skriftligt til virksomheden, kan den ikke senere gøres gældende.
- Forsinket levering
8.1 Meddelelse. Hvis Pearlsmile forventer en forsinkelse i leveringen af udstyr, produkter eller serviceydelser skal pearlsmile informere kunden om det og oplyse årsagen til forsinkelsen. Og meddele ny forventet leveringstid.
8.2 Ophævelse. Hvis Pearlsmile undlader at levere senest 7 dage efter den aftalte leveringstid. Af årsager, som kunden er uden ansvar for, kan kunden ophæve den eller de ordrer, der er blevet berørt af forsinkelsen, uden varsel ved skriftlig meddelelse til Pearlsmile. Kunden har ikke andre rettigheder i anledning af forsinket levering.
- Garanti
9.1 Garanti. Pearlsmile garanterer, at udstyr, produkter og serviceydelser er fri for væsentlige fejl og mangler i udførelse i 24 måneder efter leveringen. For dele, der afhjælpes under garanti, udgør garantiperioden 12 måneder fra afslutning af afhjælpningen. Dog maksimalt 24 måneder fra oprindelig levering.
9.2 Undtagelse. Pearlsmile`s garanti omfatter ikke fejl eller mangler, der skyldes:
- Almindelig slidtage.
- Brug i strid med forskrifter i manual, Pearlsmile`s instruktioner eller almindelig praksis eller til ikke aftalte formål.
- Afhjælpning eller ændring udført af andre end Pearlsmile.
- Andre forhold, som Pearlsmile er uden ansvar for.
9.3 Meddelelse. hvis kunden opdager en fejl eller mangel i garantiperioden, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til Pearlsmile. Hvis en fejl eller mangel, som kunden opdager eller burde have opdaget, ikke straks meddeles skriftligt til Pearlsmile, kan den ikke senere gøres gældende. Kunden skal give Pearlsmile de oplysninger om en meddelt fejl eller mangel, som Pearlsmile beder om.
9.4 Undersøgelse. Inden rimelig tid efter at Pearlsmile har modtaget meddelelse fra kunden om en fejl eller mangel. Skal Pearlsmile undersøge kravet og meddele kunden, om fejlen eller manglen er omfattet af garanti.
9.5 Afhjælpning. Inden rimelig tid efter at Pearlsmile har afgivet meddelelse til kunden efter punkt 9.4 om at en fejl eller mangel er omfattet af garanti. Skal Pearlsmile afhjælpe fejlen eller manglen.
9.6 Ophævelse. Hvis Pearlsmile undlader at afhjælpe en fejl eller mangel omfattet af garanti inden rimelig tid. Efter kunden har givet meddelelse til Pearlsmile efter punkt 9.3 og Pearlsmile ikke inden rimelig tid undersøger årsag i henhold til punkt 9.4. Rimelig tid til undersøgelse er mindst 14 dage. Kan kunden ophæve den eller de ordrer, der er berørt af fejlen eller manglen, uden varsel ved skriftlig meddelelse til Pearlsmile. Kunden har ikke andre rettigheder i anledning af fejl eller mangler end dem, der udtrykkeligt fremgår af punkt. 9.
- Ansvar
10.1 Ansvar. Hver part er ansvarlig for egne handlinger og undladelser efter gældende ret, med de begrænsninger , der følger af aftalegrundlaget.
10.2 Ansvarsbegrænsning. Uanset eventuelle modstående vilkår i aftalegrundlaget kan Pearlsmile`s ansvar overfor kunden ikke pr. kalender år samlet overstige 100% af det salg, som Pearlsmile netto har faktureret til kunden i det umiddelbart foregående kalenderår. Ansvarsbegrænsningen gælder ikke, hvis Pearlsmile har handlet forsætligt eller groft uagtsomt.
10.3 Indirekte tab. Uanset eventuelle modstående vilkår i aftalegrundlaget er Pearlsmile ikke ansvarlig overfor kunden for indirekte tab. Herunder tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre det er forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt.
10.4 Force majeure. Uanset eventuelle modstående vilkår i aftalegrundlaget er Pearlsmile ikke ansvarlig overfor kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henføres til force majeure. Ansvarsfriheden består, så længe force majeure består. Som force majeure anses forhold, der er uden for Pearlsmile`s kontrol. Forhold som Pearlsmile ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse. Eksempler på force majeure er usædvanlige naturforhold, krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk, transportproblemer, arbejdskonflikter, Sygdom, i form af epidemi og pandemi, myndigheders påbud og ny lovgivning.
- Immaterielle rettigheder
11.1 Ejendomsret. Den fulde ejendomsret til alle leverede produkter tilhører Pearlsmile indtil fuld betaling for leverancen har fundet sted.
- Fortrolighed
12.1 Videregivelse og brug. Kunden må ikke viderebringe eller bruge eller sætte andre i stand til at bruge Pearlsmile`s erhvervshemmeligheder. Eller andre oplysninger uanset art, som ikke er offentlig tilgængelige.
12.2 Beskyttelse. Kunden må ikke på utilbørlig måde skaffe sig eller forsøge at skaffe sig kendskab til eller rådighed over Pearlsmile`s fortrolige oplysninger som beskrevet i punkt 12.1 Kunden skal omgås og opbevare oplysningerne forsvarligt for at undgå, at de utilsigtet kommer til andres kendskab.
12.3 Varighed. Parternes forpligtelser efter punkt 12.1 og 12.2 gælder under parternes samarbejde og uden tidsbegrænsning efter samarbejdets ophør, uanset årsagen til ophøret.
- Salg- og levering af produkter og tilbehør.
13.1 Køb af produkter og tilbehør til udstyr. Alt køb skal ske ved at kunden laver et login med følgende link: www.Beautystyleproducts.dk/shop/ Her oplyser kunden sit password og får dermed adgang til vores partner shop, hvor alle produkter og tilbehør kan købes. Varerne lægges i kurven og når kunden er færdig med at shoppe, går man til betaling og betaler enten med bankoverførsel eller med Mobile Pay til 466591.
14.0 Leasing.
14.1 Ved køb finansieret med leasing, gælder følgende særlige betingelser.
- En ordrebekræftelse er altid betinget af leasingselskabets kreditgodkendelse af kunden, uanset om dette fremgår af ordrebekræftelsen eller ej.
- Ved levering, er aflevering af udstyret, betinget af dokumentation på underskrevet leverancegodkendelse.
- Ved levering af udstyr opretholdes der ejendomsforbehold i det udleverede udstyr, indtil alle formalie er bragt i orden med leasingselskabet.
- Gældende lov og værneting.
13.1 Gældende lov. Parternes samarbejde er i alle henseender underlagt dansk ret.
13.2 Værneting. Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samarbejde, skal afgøres ved en dansk domstol. Første instans er byretten i Horsens.
3.2 Produkter solgt i vores webshop for private (dvs. shop med adgang uden login med password), er ikke omfattet af dette sæt betingelser men reguleres efter særskilte E-handels betingelser.
Senest opdateret 28.november 2021